Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van fam Jong - WaarBenJij.nu Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van fam Jong - WaarBenJij.nu

Shanghai

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg fam

23 Juli 2015 | China, Sjanghai

In 2010 hebben we ook al eens Shanghai bezocht, waaronder de World Expo met 35º C. Bij de Bund aangekomen trekken gitzwarte wolken bijeen en een enorme waterhoos valt ons ten deel. We hebben een schuilplaats onder een prieel gevonden, maar het merendeel van onze schoenen en kleding hebben al water gevat. Onze paraplu's zijn hier niet tegenop gewassen. Na ongeveer een drie kwartier gewacht te hebben gaan we met soppende voeten richting Nanjing Road om even een drogere schuilplaats te zoeken. Nu we hier toch zijn (McDonald) nemen we direct wat te snacken. Vervolgens lopen we via Shaanxi Road naar Qipu Street: kledingmarkt in de vorm van een outlet store. We kopen geen kleding, maar wel een paar te kekke flipflops voor Pien. Dan kan ze de doorweekte All Stars uitdoen.
Al lopend naar de metro lijn 10 begint het weer te regen, d.w.z. gaat het harder regenen bij een temperatuur van 29º C. We willen met de metro naar Yuyuan Garden om daar de meestal heel gezellige Tibetaanse wijk te bekijken. Maar ook hier blijft het aanhoudend regenen en de gezelligheid wordt bij elke passage van straten stukken minder.
We besluiten om terug te keren en de verregende metropool Shanghai achter ons te laten. We moeten wel onze treinkaartjes vervroegen en bij het treinstation is dat gelukkig mogelijk en reizen we vroeger dan gepland naar drogere oorden.
Op de hotelkamer trekken we droge schoenen aan en proberen we het eerder bezochte Hong Kong restaurant te bezoeken en nuttigen we daar de maaltijd. Vermoeid en een herinnering aan een minder mooie dag sluiten we af.