Beijing aankomst - Reisverslag uit Peking, China van fam Jong - WaarBenJij.nu Beijing aankomst - Reisverslag uit Peking, China van fam Jong - WaarBenJij.nu

Beijing aankomst

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg fam

15 Juli 2015 | China, Peking

De vliegreis van Schiphol via Helsinki naar Beijing met Finnair is prima verlopen. Bijna alle young4-leden hebben geprobeerd de ogen voor een langere tijd dicht te doen, maar dat mocht deze vliegreis niet zo goed lukken. Dus na aankomst direct met de express train en metro naar het hotel. Voordat we de trein instapte raakte we in gesprek met een Nederlands stel, die een soort rondrit door China maakte. Enkele tips en informatie van onze zijde werd driftig genoteerd. In het Pentahotel, nabij Chongwenmen (metrolijn 2 en 5), aangekomen blijken de kamers nog bezet te zijn en dat duurde uiteindelijk tot 12.00 uur
De jonge dames hadden het lampje uit en gaven zich over aan een power nap. Yvonne en ik zijn ondertussen nar het Beijing station gereden om een gereserveerde en mogelijke nieuwe treintickets te bemachtigen. We werden verwezen naar de ticket hal, maar waar is die? Na vragen en aanwijzingen komen we in deze flinke ruimte met 27 loketten en enorme rijen met mensen aan. Er is een loket waar Engels wordt gesproken, dus hierbij aangesloten. Ondertussen tikt de tijd door en lijken de rijen er niet minder op te worden met daarbij een gekrakeel van geluiden en stress van de wachtende reizigers.
Dan zijn we aan de beurt en vrij snel hadden we de besproken ticket in ons bezit. De daaropvolgende reserveringen werden spoedig uitgevoerd, mede door de goede voorbereiding van Yvonne. Maar voor sommige lui gaat alles nog niet snel genoeg en worden zij zeer opdringerig, overigens voor ons geen onbekend beeld, en worden zij door de andere wachtenden terecht gezet. Dat ze geen gelegenheid een 'voet' tussen ons te plaatsen om op deze wijze hun kaartjes te ontvangen werd voor hen duidelijk en bonden ze in. Met de kaartjes in ons bezit gaan we onder een warme en drukkende temperatuur terug naar het hotel.
Hier een beetje opknappen en we nemen voor om in het Sichuan restaurant het avondeten te gebruiken. Deze was heerlijk en we keerden nadien met een vol gevoel terug, blog bijwerken en we gaan op tijd naar bed.

Team Young4